0-24 Pilot for programfinansiering

Frøya kommune er en av fire kommuner i Trøndelag som har fått deltatt i "Pilot for programfinansiering" gjennom 0-24 samarbeidet. Vi har samarbeidet med Nærøysund kommune, Namsos kommune og Trondheim kommune.

«Pilot for programfinansiering» er rettet mot kommunenes arbeid for å levere gode tjenester til utsatte barn og unge og deres familier. Et viktig mål er å øke det lokale handlingsrommet. Kommunene i piloten gis lokal frihet som skal stimulere til utviklingsarbeid og fremme samarbeid mellom tjenestene i kommunen slik at utsatte barn og unge får bedre tjenester.

Dette betyr at kommunene sitter i førersetet i eget utviklingsarbeid og får et større handlingsrom til å tenke mer helhetlig og samordnet innen tiltaksutvikling slik at utsatte barn og unge får enda bedre tjenester. Handlingsrommet løser opp barrierene mellom sektorene og muliggjør kunnskapsbasert og innovativt arbeid i kommunene.

0-24 prosjektet i Frøya kommune har jobbet for at du som innbygger skal få et enklere, tryggere og mer oversiktlig møte med oss som kommune. For å få til dette må vi som ansatte og tjenester kjenne bedre til hverandre, ha felles system og strukturer, og ikke minst må vi ha tiltro til hverandre. Dette og utprøving av dedikert barnekoordinator har vært fokuset i prosjektarbeidet.