Frøya kommunes kulturpris

Frøya kommune ønsker forslag på kandidater til årets kulturpris

Frøya kommune deler ut kulturpris hvert annet år. Nå nærmer det seg tid for ny utdeling, og kommunen trenger forslag på kandidater. Vinneren får det tradisjonelle og høytidelige diplomet og en pengegave.
Prisen deles ut lørdag 28. september i Frøya kulturhus.
Kandidatene blir vurdert og vinneren vedtatt av utvalg Levekår og Formannskapet

Forslag sendes inn til postmottak@froya.kommune.no
Frist: 01.09.2024
Begrunnelse må følge forslaget!

STATUTTER FOR FRØYA KOMMUNES KULTURPRIS

•    Prisvinneren har arbeidet i lang tid med kulturarbeid

•    Prisvinneren har nedlagt en stor del frivillig arbeid for kulturlivet i kommunen.

•    Prisvinneren har i lang tid vært en stor pådriver og motivator for kulturarbeidet i kommunen.

•    Prisvinneren er allsidig og deltar i flere av de kulturelle retningene og ytringsformene som finnes i kommunens kulturliv.

•    Prisvinneren har tilført kommunens innbyggere mye kunnskaper og gode opplevelser omkring sitt emne/fag innen kulturen, og på denne måten hatt stor betydning for sine sambygdinger.

•    Prisvinneren må oppfylle minst et av punktene i statuttene.

•    Kulturprisen deles ut hvert annet år.

(Vedtatt i hovedutvalg for næring, miljø, kultur- og tekniske tjenester 29.05.04)